« ガレージ | Main | 夕方の町 »

13 February 2005

プリント

P2122791

川崎市民ミュージアムで開催中の
「サイト・グラフィックス -風景写真の変貌- 」展の関連イベント、
「写真家・田村彰英 暗室講座」
に参加させて頂きました。

上記の写真は、生まれて初めて「現像・プリント」してみた、べた焼きです。
かねてから、モノクロプリントをやってみたかったのですが、
もちまえのモノグサのせいで、なかなかチャレンジせずに今日に至ってました。

いやー、楽しかったです。
この講座は、3日間連続のもので、明日で最終日。
昨日は、撮影、リール巻きの練習、現像、ベタ焼きプリント。
今日は、昨日撮影した写真の引き延ばしプリント。
明日は、以前撮った写真をプリントしてみるつもりです。
昨日今日と、まる2日間も写真家の方にプリントを指導してもらえるんですよ!
すんごい嬉しいです。

こんな機会を与えてくださった、
川崎市民ミュージアムと、田村先生と、東京カメラ倶楽部に大感謝です!

|

« ガレージ | Main | 夕方の町 »

Comments

おはようございます。
ベタ焼き、なつかしいです。
ずいぶんやりました。
沢山撮影すると、どうしても必要なんですよね。
そのうち生フィルムを買ってきて、空のパトローネもらってきて、自分でフィルムを巻くようになりそうですね。
デジカメはその辺を全部簡単にこなしてしまう、すごいなと思います。

Posted by: choco-one | 13 February 2005 at 09:18 AM

コンタクトプリントをチェックするのは
他のどんな時間より興奮しますよね。

自分のコンタクトプリントは恥ずかしくてお見せできませんが(笑)、他の作家のコンタクトプリントを見ることは最高に好きです。いろいろ勉強にもなりますよね。

逆にデジタルにはこの興奮がない分、寂しい気もします…

Posted by: jj | 13 February 2005 at 01:45 PM

自分で現像したんですか?すげいよ。

Posted by: ふじかわ | 13 February 2005 at 09:53 PM

懐かしい。
他界した私の父がカメラ好きで、私の写真が沢山ベタの連写で残ってます。
おでこにパッチンどめして、おでこ広くて、目の大きい子供だったので、チベットの子供もみたいです。白黒しかないのは、趣味だったのか?
いまとなってはわからないけど、、。
味があっていいから私がもらいました。
また引っ張りだして見て見ようっと。

Posted by: opencpace | 13 February 2005 at 11:05 PM

懐かしい。
他界した私の父がカメラ好きで、私の写真が沢山ベタの連写で残ってます。
おでこにパッチンどめして、おでこ広くて、目の大きい子供だったので、チベットの子供もみたいです。白黒しかないのは、趣味だったのか?
いまとなってはわからないけど、、。
味があっていいから私がもらいました。
また引っ張りだして見て見ようっと。

Posted by: | 13 February 2005 at 11:07 PM

休日郎さま。

ステキな経験をされたようですね♪
焼いた写真、見てみたいです。

本当に楽しかったようで、
今日の写真も文章も幸せ感いっぱいですね。

明日も頑張ってきてください♪

Posted by: Phooko | 13 February 2005 at 11:52 PM

前向きにチャレンジされてますね(^^)
つめの垢でも送っていただきたいくらいです(笑)
新しい視点,表現を期待していますね。

Posted by: mosyupa | 15 February 2005 at 11:08 AM

貴重な体験のできるイベントですね!
フイルム写真も大好きなので興味あります。
今週、CAD(製図のソフト)をプロのアドバイスを受けるイベントに参加しますが、
刺激的なイベントになるのではと楽しみにしてます。

Posted by: kanekuro | 16 February 2005 at 08:47 AM

choko-oneさん
デジタル、銀塩、それぞれいいところがありますね。
銀塩のプリント作業は、何かを「つくってる」感じに満ちあふれていました。

jjさん
先生に、コンタクトを見て頂いく時、僕もそーとー恥ずかしかったです。

ふじかわさん
リール巻きも現像も難しいですね。少し現像ムラが出てしまいました。

opemspaceさん
引っ張り出してみましたか?たまにシャッターを押してあげてくださいね。

Phookoさん
3日間がんばりすぎてしまって、今週はへろへろです。
でも、楽しかった・・・。

mosyupaさん
去年の後半から、写真を通じていろんな方と出会えて、ほんと幸せです。

kanekuroさん
CADですか・・・。
僕には、3次元は難しいです。
そーいえば、kanekuroさんのお写真は、3次元な感じがしますねー。

Posted by: 休日郎 | 17 February 2005 at 08:34 PM

I feel this is among the most important information for me. And i'm happy reading your article. However should commentary on some general issues, The site taste is wonderful, the articles is actually excellent : D. Just right task, cheers

Posted by: from quest bars link | 14 August 2014 at 05:09 AM

Hi there! This is my first comment here so I just wanted to give a quick shout out and tell you I genuinely enjoy reading through your blog posts. Can you recommend any other blogs/websites/forums that go over the same subjects? Thank you!

Posted by: Where Can I Buy Cheap Quest Bars | 08 October 2014 at 08:45 PM

Hello i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i read this post i thought i could also make comment due to this good paragraph. Quest Bars blogesaurus

Posted by: Quest protein bars | 12 October 2014 at 05:12 PM

Heya this is kind of of off topic but I was wondering if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML. I'm starting a blog soon but have no coding skills so I wanted to get advice from someone with experience. Any help would be enormously appreciated!

Posted by: Diet Plans for Women to Lose Weight | 13 October 2014 at 03:33 AM

I am regular visitor, how are you everybody? This paragraph posted at this web page is in fact fastidious.

Posted by: Diet Plans for Women to Lose Weight | 17 October 2014 at 05:47 PM

It's going to be ending of mine day, but before finish I am reading this fantastic post to improve my know-how.

Posted by: coconut oil for hair | 20 October 2014 at 05:23 PM

I couldn't resiѕt commenting. Exceptionally well written!

Posted by: Jons best article spinner | 10 December 2014 at 01:56 AM

I don't even know thе way I stoρped up right herе, but I thought this publish was once grеat. I do not know who you might be however definitely you are going to a well-known bloggeг in case you aren't already. Cheerѕ!

Posted by: Jons best article spinner | 23 December 2014 at 01:28 PM

I blog օften and I truly appreciatе yiur content. Thіss great article has really peaked myy interest. I will booҟ mark yoiur website and keeρ checҡing for new detаilѕ about oncе per week. I opted in for your FeeԀԁ as well.

Posted by: the best spinner | 29 January 2015 at 03:02 AM

If some оne wants to be upeated with most recent technologies thеrefore he must be visit thiis ite and be up to date daily.

Posted by: Jons article tool | 05 February 2015 at 08:49 AM

Hеllo would you mind letting mе knoԝ which web host you're using? I've loaԁed yyouг blog in 3 completely differеnt browqsers and I muwt ѕay this blog loads a lot quicker then most. Can you recommend a gοoɗ hosting provider at a fair price? Cheers, I appreciate it!

Posted by: Jons article tool | 10 February 2015 at 09:43 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)




TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/47276/2904938

Listed below are links to weblogs that reference プリント:

« ガレージ | Main | 夕方の町 »